Mitt perfekta lilla kaos...

Saker du inte lägger ut på fb!

Publicerad 2010-09-18 15:47:31 i Vardagligt,

Ibland undrar jag över allt som folk lägger ut på "vårt underbara" facebook.
Gör man det för att man är i sånt desperat behov av uppmärksamhet?
Vågar man inte be om hjälp den "naturliga vägen" om det skulle vara nåt särskilt?
Vart går gränsen?
Kan man lägga ut vilken bild som helst eller skriva precis vad som helst?
Jag tycker faktiskt inte det utan sätter mina egna gränser rätt tydligt.
Därför tycker jag det är konstigt med folk som inte gör det utan lämnar ut sig till fullo!
Tänker ni inte?
Det är det jag sitter här o undrar....

Så här kommer en liten lista på vad vad jag själv aldrig skulle få för mig att lägga ut.

1. Naken kort på mina barn.
Har ni glömt av att era barn kommer komma förbi bebis/barn stadiet o bli äldre?
Hur kul är det när någon hittar korten där jag sitter i badet o visar häcken?
Hade du lagt ut en nakenbild på dig själv?

2. Förhållandet är slut eller jag är gravid!
Nära vänner och släktingar berättar man det för först.
Det finns inget värre än o läsa sig till sånt eller höra det genom kompisens, grannes brorsa som hade läst det på facebook före dig.

3. Hänga ut någon annan!
Skaffar du dig en ovän så håll det för dig själv!

4. Uppdatera en gång i sekunden!
Det finns inte en enda människa i hela världen som kan vara så intresserad av att:
"jag borstar tänderna"
"jag kliar mig i häcken"
"snart ska jag handla"
"om en stund kommer x hit o fikar"
"jag mår skit"
"jag har ont i foten"
"jag ska rensa ogräs"
"sitter i bilen"
(o allt detta ska gärna skrivas samma dygn)
Vart kommer det här behovet ifrån egentligen? Varför vill man att folk ska ha fullständig koll på en?

5. Vi åker på semester en vecka!
Skriver du såhär på din profilsida så får du skylla dig själv. Du kan lika gärna skriva "kom o töm mitt hus nu för jag är inte hemma"

Jag kan komma på hur många saker som helst, men just nu hinner jag inte för då blir jag sen till Angelica=)
Många kanske kan tycka att detta är lite tvetydigt, för jag bloggar ju ändå.
Hänger man inte ut sig då då?
Jo kanske...
Men det beror på hur du gör det!
Hur ärlig är jag här?
Vilka bilder lägger jag ut?
Skriver jag ut mina barns namn?
Skyltar jag med min blogg så ALLA ska kunna läsa här?
Skriver jag om exakt allting jag gör, HELA TIDEN!?
Får ni veta allt?


Nix nix..
Det får ni inte=)
Man kan vara personlig men aldrig privat.
Någonting som är väldigt bra att ägna en tanke tycker jag!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-18 17:11:28

Det roligaste jag läst bland mina facebook "vänner" är

- Har så ont i magen, jävla mensvecka!!!



Hallå, sååå intressant liksom



när kommer ni hit och gosar bebis???

kraam

Postat av: Maria

Publicerad 2010-09-18 17:12:06

Glömde skriva att jag heter Maria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela